Recepta de la nova secció d’esmorzars i berenars, per acompanyar amb el vostre pa habitual. El nostre consell, pa amb llevat mare natural de cereals “alternatius” com el sègol, l’espelta, el kamut, etc.  Amb dues llesques de pa de sègol us asseguro que aguanteu tot el matí!!

 

Ingredients:

Garum: 1 llauna petita d’anxoves, 1/2 pot d’olives negres sense os, un grapat d’avellanes torrades, aigua, 4cs oli.

1 tomàquet madur, 1 cp vinagre d’umeboshi, 2 cp oli d’oliva, germinats d’alfals

(cp. cullerada de postres, cs. cullerada sopera)

Preparació:

  1. Pelar el tomàquet i tallar-lo a dauets petits, posar en un bol i afegir el vinagre d’umeboshi i l’oli d’oliva, barrejar amb les mans i deixar marinar uns minuts.
  2. Mentrestant, en un recipient afegir tots els ingredients del Garum excepte l’oli i triturar. Cal afegir l’aigua al vostre gust per a que quedi la textura desitjada. Quan estigui tot triturat, s’afegeix l’oli i es tritura de nou (així queda més lligat, emulsionat). Aquest paté es pot guardar en un pot a la nevera per a 3-4 dies.
  3. Servir les llesques de pa amb una base de garum, el tomàquet marinat a dauets i uns germinats per sobre.

(els germinats són els substituts de les vitamines en pastilla!! Són aliments vius que nutricionalment s’assemblen a les fruites i verdures però que les superen en contingut enzimàtic i en clorofil·la. Es recomana el consum diari i no només com a decoració!!)

Anuncis