Amb aquestes calorades qualsevol es “fica” a la cuina a encendre fogons oi? Aquesta amanida que us passo no té res d’avorrida, entra pels ulls però sobretot està carregada de coses bones pel “body”, hi ha ferro, hi ha calç, betacarotens, magnesi, omegues,…per a que no ens falti quasi de res! I no us oblideu de posar una mica de cítrics per absorbir bé els calç!!

 

 

Ingredients per a 2 persones:

1 bon grapat de mongeta tendre, 1 remolatxa cuita*, 2 pastanagues, ½ pot de blat de moro cuit (que no contingui sucres afegits), 2 cullerades soperes d’alga dulse, 1 grapat de ruca, pipes de carbassa torrades, sal.

Vinagreta: 1 cullerada d’oli d’oliva verge, 1 cullerada de tamari, 1 cullerada de suc concentrat de poma, 2 cullerades d’aigua, ½ cullerada de mostassa, 1 raig de suc de llimona.

Preparació:

  1. Posar l’alga dulse en un bol coberta d’aigua per a que s’estovi.
  2. Posar un pot d’aigua a bullir amb un pessic de sal, quan arrenqui el bull tirar les mongetes tallades i coure 3 minuts (sí, sí, només 3 minuts per aprofitar-ne el màxim de nutrients) Escórrer i refredar amb aigua freda per a que no es segueixi coent amb l’escalfor. Reservar.
  3. Preparar la vinagreta amb tots els ingredients.
  4. Muntar el plat amb la mongeta cuita, la remolatxa a dauets, les pastanagues tallades a bastonets, el blat de moro, l’alga dulse escorreguda i picada, la ruca i les pipes de carbassa. Remullar amb la vinagreta.

(*) jo prefereixo coure-la sempre ja que és la manera de reduir el contingut en oxalats.

Anuncis